e-BOXER

Subaru Impreza

Nová generace pohonných jednotek Subaru

Soustava SUBARU e-BOXER kombinuje zážehový motor SUBARU BOXER o objemu 2,0 litru s elektromotorem. Automaticky reguluje souhru obou motorů a využívání jejich výkonu podle aktuální jízdní situace a požadavků řidiče. Výsledkem je nízká hlučnost, plynulý projev, hospodárnost i dynamika. Plochá koncepce s uložením v podélné ose vozu snižuje těžiště celého vozu a společně se symetrickým pohonem všech kol Symmetrical AWD přináší mimořádnou stabilitu a obratnost.

MOTOR SUBARU BOXER + ELEKTRICKÁ TECHNOLOGIE

Pro efektivní jízdu systém SUBARU e-BOXER přizpůsobuje poměr rozdělení výkonu mezi dvoulitrovým motorem s přímým vstřikováním a elektromotorem inteligentně zabudovaným do převodovky Lineartronic tak, aby odpovídal okolním podmínkám jízdy a řízení. Výsledkem je tichý, plynulý přísun výkonu pro komfortní a příjemnou jízdu v mnoha situacích. A co víc, podélné umístění motoru a baterie podél osy vozidla doplňuje stabilitu a symetrické rozložení váhy auta, kterou má Subaru v genech od plochého motoru BOXER s nízkým těžištěm a vlastního designu Symetrical AWD.

Citlivá odezva na řízení a stabilita v zatáčkách.

V důsledku vyšších hmotností elektrických motorů může utrpět rozložení váhy celého vozidla. Ne tak u Subaru, které důsledně udržuje strategické umístění komponentů SUBARU e-BOXER v linii Symmetrical AWD a citlivě balancuje celkovou rovnováhu auta. Plochý benzínový motor má těžiště nízko nad zemí a elektromotor je zabudován v převodovce ve středu vozidla, což vše dohromady pomáhá udržet přesné ovládání a stabilitu v zatáčkách, které vozy Subaru tak rády poskytují.

Vzrušení i na dálnicích. Jistota i na nerovných silnicích.

SUBARU e-BOXER soupeří s akcelerací benzínových vozidel o třídu výše a poskytuje tak sebevědomý výkon na dálnici i vzrušující jízdu na blátivých nebo nerovných cestách.

Městem pohodlně jako nůž máslem.

Kompaktní a výkonný elektromotor umožňuje citlivé a svižné zrychlování při jízdě a pružný odpor při zpomalování, takže váš pohyb v městském provozu bude bez stresu, i když se máte jen posunovat v zácpě mezi semafory.

Akcelerace, lehké zatížení: EV mód

Energii dodává pouze elektromotor pro tichou a úspornou jízdu. Řízení EV se aktivuje za jízdních podmínek, kdy není výkon motoru efektivní.*

Střední zatížení: Asistence elektrického motoru

Výkon je dodáván jak motorem, tak elektromotorem pro pohodlné a plynulé zrychlení.

Velké zatížení: Benzínový motor v činnosti

Při vyšších rychlostech, kdy je účinnost motoru dobrá, se elektromotor zastaví a výkon je dodáván pouze z motoru pro sportovní a silný zážitek z jízdy. V případě potřeby se motor regeneruje, aby se baterie dobila.

Decelerace: Rekuperace, dobíjení baterie

Baterie se účinně dobíjí regenerací při brzdění a zpomalování.

* Podívejte se na podmínky

* Motor se může v určitých jízdních situacích spustit.

Provoz systému se může lišit v závislosti na faktorech, jako je jízda, stav vozovky a vozidla.
Řidič je vždy odpovědný za bezpečnost a sledování dopravního provozu a regulací.