Pohon všech 4 kol Symmetrical All-Wheel Drive (AWD)

Kontrola znamená jistotu a stabilita přináší agilitu, která vás v případě Foresteru nadchne. Vozy Subaru jsou zárukou inspirující jistoty za volantem, a to díky přirozeně stabilní konstrukci pohonu Symmetrical AWD, jejíž součástí je i skvěle vyvážený motor SUBARU BOXER. Soustava pohonu vždy přenáší výkon na všechna čtyři kola, a zajišťuje tak lepší kontrolu na všech površích i za nepříznivých podmínek.

Hlavní komponenty jsou uspořádány podélně, což napomáhá k výtečnému stranovému vyvážení i vysoké přesnosti při ovládání vozidla. Nízké těžiště je zase zdrojem mimořádně zábavné jízdy se skvělou odezvou. Výsledkem jedinečných vlastností soustavy pohonu Symmetrical AWD je příkladná ovladatelnost a schopnost vyhnout se každému nebezpečí.

Zavěšení kol

Pro zajištění citlivého řízení a mimořádných schopností na každém typu povrchu je Forester vybaven vyspělým zavěšením předních a zadních kol. Protože charakteristika pružin i tlumičů je nastavena jak na hladké silnice, tak na nezpevněný povrch, je Forester skutečně univerzálním víceúčelovým vozem.

Motor SUBARU BOXER

Jen velmi málo vozů SUV jezdí s takovou jistotou a příkladnou odezvou jako Forester, přičemž hlavní důvod najdeme pod kapotou – motor SUBARU BOXER. Díky unikátní konstrukci jsou válce umístěny po obou stranách klikového hřídele v úhlu 180 stupňů proti sobě, a tak je profil nižší a plošší než u motorů odlišné konstrukce.

Motor (a tedy i celý vůz) má tak nižší těžiště, což přispívá k lepšímu pocitu rovnováhy. Protiběžný chod pístů kromě toho znamená, že pohybové síly přirozeným způsobem působí proti sobě, a tak se eliminuje převážná část vibrací.

Vyšší stabilita

Blok motoru má plošší profil a je zabudován co nejblíže k povrchu vozovky. Celý vůz je tak stabilnější, vyváženější a za jízdy lépe odolává bočním silám, než je tomu u pohonů s odlišnou konstrukcí.

Výkon pro běh na dlouhou trať

Motor ploché konstrukce je ze své podstaty tuhý a vyvážený, produkuje proto méně vibrací než je tomu u jednotek s vidlicovým nebo řadovým uspořádáním válců. Výsledkem je tak vyšší životnost a spolehlivost v dlouhodobém provozu.

Lineartronic + Active Torque Split AWD

Převodovka Lineartronic se vhodným převodem přizpůsobuje jakékoliv jízdní situaci. Převodový poměr mění zcela plynule a motor tak udržuje v nejefektivnějším pásmu otáček pro hospodárnou a plynulou akceleraci, jízdní výkony a nižší spotřebu paliva.

Je nabízena ve spojení s aktivním systémem rozdělování točivého momentu AWD. Základní rozdělení točivého momentu mezi přední a zadní nápravu je optimální a v reálném čase se přizpůsobuje trakčním podmínkám na silnici.

Režim X-Mode

Druhý dech. Bývá to vždy ta trocha posledních sil, kterou v sobě najdete, abyste se úspěšně zhostili náročného úkolu a zvládli výzvu stojící vám v cestě. Zdrojem vnitřní síly Foresteru je režim X-Mode.

Režim aktivovaný stiskem tlačítka vylepšuje schopnosti Foresteru při překovávání nástrah náročných cest a nepříznivého počasí.

Režim X-Mode a pomocník pro sjíždění svahů

Písmeno „X“ značí dodatečné schopnosti – pro každého řidiče a prakticky na jakékoli vozovce. Stačí stisknout tlačítko a režim X-Mode se ujme řízení motoru, převodovky, pohonu AWD, brzd a dalších komponent, aby vás bezpečně a s maximální jistotou provedl špatnými cestami i po kluzkém povrchu. Pomocník pro sjíždění svahů přijde ke slovu v náročných sjezdech, kde je zárukou vyšší jistoty za volantem. Udržuje stabilní a kontrolovaný hybný moment, aby se řidič mohl lépe soustředit na řízení a nemusel se zabývat brzděním.

Technické řešení, které se nikdy nevzdává.

Forester byl navržen tak, aby snadno překonával skaliska, balvany, stromy a další překážky v cestě, aniž by doznal újmy nebo uvízl v terénu. Čím větší překážka, tím větší nájezdové úhly vpředu a vzadu jsou zapotřebí, aby se předešlo poškození nárazníků. Kromě velkých nájezdových úhlů se Forester chlubí velkorysou světlou výškou, která znamená i velký přejezdový úhel, a tedy minimální riziko uvíznutí tzv. “na břiše”.

SI-DRIVE

Systém Subaru Intelligent Drive (SI-DRIVE) dokáže upravovat odezvu hnacího ústrojí v závislosti na stylu vaší jízdy, stavu vozovky či aktuální situaci, která může nastat.

Provádí rychlé přemapování odezvy škrticí klapky a chování automatické převodovky, abyste za všech okolností měli k dispozici optimální jízdní schopnosti.

Režim Sport

Režim Sport

Režim Sport nabízí hladkou odezvu motoru za každé rychlosti. Okamžitě ucítíte lineární odezvu s kultivovaným a mohutným zátahem.

Režim Intelligent

Režim Intelligent

Systém SI-DRIVE aktivuje režim Intelligent k dosažení okamžité jízdní odezvy v kombinaci s nízkými emisemi. Mapování škrticí klapky optimálně vyvažuje požadavky na hladký chod a nízkou spotřebu.


Sledujte nás: