TECHNOLOGIE
  • POHON VŠECH KOL SYMMETRICAL AWD

    Sedíte-li za volantem SUBARU XV, radost vám hned tak něco nezkazí. Je tomu tak proto, že SUBARU XV dokáže nabídnout velkou světlou výšku typickou pro SUV, nízko položené těžiště a vyváženost sportovního sedanu, společně s hnacím ústrojím Symmetrical AWD.Pohon AWD ve spojení s plochým motorem SUBARU BOXER vykazuje prakticky dokonalé symetrické uspořádání a přináší nejen atraktivní dynamiku a výjimečné záběrové schopnosti, ale i vyváženost a stabilitu přinášející skvělou kontrolu na každé vozovce. Výsledkem je vůz, který vám dodává pocit bezpečí a jistotu jako žádný jiný model – a to je podstatou požitku z jízdy v každém Subaru.

  • PĚTI- NEBO ŠESTISTUPŇOVÁ MANUÁLNÍ PŘEVODOVKA + STÁLÝ POHON AWD S CENTRÁLNÍM DIFERENCIÁLEM A VISKÓZNÍ SPOJKOU

    Pěti- i šestistupňová manuální převodovka, umožňující maximálně vyjádřit váš vlastní styl jízdy, je připravena zajistit výtečnou odezvu a kontrolu nad vozem. Součástí je i pomocník pro rozjezd v kopci, díky kterému ve svahu již nikdy necouvnete. Převodovka spolupracuje se stálým pohonem všech kol za využití centrálního diferenciálu s omezenou svorností (LSD) a viskózní spojkou. Diferenciál s omezenou svorností v okamžiku změny záběrových schopností některého z kol okamžitě podle potřeby přerozděluje točivý moment mezi přední a zadní nápravu. V případě motoru 1,6 l slouží k ještě lepší kontrole za extrémních situací redukční převodovka (Hi/Lo).

  • PŘEVODOVKA LINEARTRONIC + STÁLÝ POHON AWD S AKTIVNÍM ROZDĚLOVÁNÍM TOČIVÉHO MOMENTU

    SUBARU XV s bezestupňovou převodovkou Lineartronic je zárukou příkladné odezvy a hospodárnosti. Kompaktní a lehká převodovka zásadním způsobem zlepšuje spotřebu tím, že udržuje motor v optimálním pásmu otáček a nikdy nepřerušuje tažnou sílu, jako je tomu v případě ručního řazení. Systém pohonu všech kol s aktivním rozdělováním točivého momentu v součinnosti s převodovkou Lineartronic posílá za normálních podmínek 60 procent točivého momentu na přední kola a 40 procent na zadní. Když se povrchové podmínky zhorší, systém reaguje v reálném čase a upravuje rozdělování hnacího momentu mezi kola přední a zadní nápravy, stejně tak jako samotný převodový poměr. Tímto se ještě posiluje stabilita soustavy pohonu AWD v zájmu bezpečnosti a maximálního požitku z agilní jízdy.

  • MOTOR SUBARU BOXER

    Jen velmi málo vozů může nabídnout vzrušující radost a nenucenost, jakou se chlubí SUBARU XV. Důvodem je plochý motor SUBARU BOXER s protiběžnými písty, kde jsou válce umístěny po obou stranách klikového hřídele v úhlu 180 stupňů proti sobě. Profil je tak nižší a plošší než u motorů odlišné konstrukce. Pohonná jednotka (a tedy i celý vůz) má tak nižší těžiště, což se projevuje lepším rozložením hmotnosti vozu. Protiběžný chod pístů kromě toho znamená, že pohyby pístů působí proti sobě, a tak se přirozeným způsobem eliminují vibrace.

  • SUBARU BOXER DIESEL 2.0 l DOHC

    NEJVYŠŠÍ VÝKON: 108 kW (147 k) při 3600 ot/min
    MAX. TOČIVÝ MOMENT: 350 Nm při 1600 až 2800 ot/min
    SPOTŘEBA PALIVA: 5,4 l / 100 km*
    EMISE CO2: 141 g/km*

  • SUBARU BOXER 2.0 l DOHC

    NEJVYŠŠÍ VÝKON: 110 kW (150 k) při 6200 ot/min
    MAX. TOČIVÝ MOMENT: 196 Nm při 4200 ot/min
    SPOTŘEBA PALIVA: 6,5 l / 100 km* (Lineartronic); 7,0 l / 100 km* (6MT)
    EMISE CO2: (Lineartronic), 160 g/km* (6MT)

  • SUBARU BOXER 1.6 l DOHC

    NEJVYŠŠÍ VÝKON: 84 kW (114 k) při 5600 ot/min
    MAX. TOČIVÝ MOMENT: 150 Nm při 4000 ot/min
    SPOTŘEBA PALIVA: 6,3 l / 100 km* (Lineartronic); 6,5 l / 100 km* (5MT)
    EMISE CO2: (Lineartronic), 151 g/km* (5MT)

  • VÝKON PRO BĚH NA DLOUHOU TRAŤ

    Motor ploché konstrukce je ze své podstaty tuhý a vyvážený, produkuje proto méně vibrací než je tomu u jednotek s vidlicovým uspořádáním válců nebo čtyřválcových řadových motorů stejné kategorie. Výsledkem je tak vyšší životnost a spolehlivost v dlouhodobém provozu.

  • VYŠŠÍ STABILITA

    Blok motoru má plošší profil a je zabudován co nejblíže k povrchu vozovky. Celý vůz je tak stabilnější, vyváženější a za jízdy lépe odolává bočním silám, než je tomu u pohonů s odlišnou konstrukcí.


* Spotřeba paliva a emise CO2: v souladu s normou EC715/2007-136/2014W.