Pohon všech kol - Symmetrical All-Wheel Drive

Sedíte-li za volantem SUBARU XV, radost vám hned tak něco nezkazí. Je tomu tak proto, že SUBARU XV dokáže nabídnout velkou světlou výšku typickou pro SUV, nízko položené těžiště a vyváženost sportovního sedanu, společně s hnacím ústrojím Symmetrical AWD. Pohon AWD ve spojení s plochým motorem SUBARU BOXER vykazuje prakticky dokonalé symetrické uspořádání a přináší nejen atraktivní dynamiku a výjimečné záběrové schopnosti, ale i vyváženost a stabilitu přinášející skvělou kontrolu na každé

vozovce. Výsledkem je vůz, který vám dodává pocit bezpečí a jistotu jako žádný jiný model – a to je podstatou požitku z jízdy v každém Subaru. dokonalé symetrické uspořádání a přináší nejen atraktivní dynamiku a výjimečné záběrové schopnosti, ale i vyváženost a stabilitu přinášející skvělou kontrolu na každé vozovce. Výsledkem je vůz, který vám dodává pocit bezpečí a jistotu jako žádný jiný model – a to je podstatou požitku z jízdy v každém Subaru.

Převodovka Lineartronic + stálý pohon AWD s aktivním rozdělováním točivého momentu

SUBARU XV s bezestupňovou převodovkou Lineartronic je zárukou příkladné odezvy a hospodárnosti. Kompaktní a lehká převodovka zásadním způsobem zlepšuje spotřebu tím, že udržuje motor v optimálním pásmu otáček a nikdy nepřerušuje tažnou sílu, jako je tomu v případě ručního řazení. Systém pohonu všech kol s aktivním rozdělováním točivého momentu v součinnosti s převodovkou Lineartronic posílá za normálních podmínek 60 procent točivého momentu na přední kola a 40 procent na zadní. Když se povrchové podmínky zhorší, systém reaguje v reálném čase a upravuje rozdělování hnacího momentu mezi kola přední a zadní nápravy, stejně tak jako samotný převodový poměr. Tímto se ještě posiluje stabilita soustavy pohonu AWD v zájmu bezpečnosti a maximálního požitku z agilní jízdy.

Pěti, nebo šestistupňová manuální převodovka + stálý pohon AWD s centrálním diferenciálem a viskózní spojkou

Pěti- i šestistupňová manuální převodovka, umožňující maximálně vyjádřit váš vlastní styl jízdy, je připravena zajistit výtečnou odezvu a kontrolu nad vozem. Součástí je i pomocník pro rozjezd v kopci, díky kterému ve svahu již nikdy necouvnete. Převodovka spolupracuje se stálým pohonem všech kol za využití centrálního diferenciálu s omezenou svorností (LSD) a viskózní spojkou. Diferenciál s omezenou svorností v okamžiku změny záběrových schopností některého z kol okamžitě podle potřeby přerozděluje točivý moment mezi přední a zadní nápravu. V případě motoru 1,6 l slouží k ještě lepší kontrole za extrémních situací redukční převodovka (Hi/Lo).

Motor SUBARU BOXER

Jen velmi málo vozů může nabídnout vzrušující radost a nenucenost, jakou se chlubí SUBARU XV. Důvodem je plochý motor SUBARU BOXER s protiběžnými písty, kde jsou válce umístěny po obou stranách klikového hřídele v úhlu 180 stupňů proti sobě. Profil je tak nižší a plošší než u motorů odlišné konstrukce. Pohonná jednotka (a tedy i celý vůz) má tak nižší těžiště, což se projevuje lepším rozložením hmotnosti vozu.

Protiběžný chod pístů kromě toho znamená, že pohyby pístů působí proti sobě, a tak se přirozeným způsobem eliminují vibrace. Pohonná jednotka (a tedy i celý vůz) má tak nižší těžiště, což se projevuje lepším rozložením hmotnosti vozu. Protiběžný chod pístů kromě toho znamená, že pohyby pístů působí proti sobě, a tak se přirozeným způsobem eliminují vibrace.

2,0 L DOHC TURBO<br>  SUBARU BOXER <em>DIESEL</em>

2,0 L DOHC TURBO
SUBARU BOXER DIESEL

  • Max. výkon 108 kW (147 PS) / 3 600 ot./min.
  • Max. točivý moment 350 Nm (35.7 kgfm) /
    1 600 - 2 800 ot./min.
  • Spotřeba paliva*5,4 lit. / 100 km
  • Emise CO2 141g / km

2,0 L DOHC<br>  SUBARU BOXER

2,0 L DOHC
SUBARU BOXER

  • Max. výkon 110 kW (150 PS) / 6 200 ot./min.
  • Max. točivý moment 196 Nm (20,0 kgfm) /
    4 200 ot./min.
  • Spotřeba paliva 6MT*7,0 lit./100 km
  • Spotřeba paliva Lineartronic*6,5 lit./100 km
  • Emise CO2 6MT*160 g/km
  • Emise CO2 Lineartronic*151 g/km

1,6 L DOHC<br>  SUBARU BOXER

1,6 L DOHC
SUBARU BOXER

  • Max. výkon 84 kW (114 PS) / 5 600 ot./min.
  • Max. točivý moment 150 Nm (15,3 kgfm) /
    4 000 ot./min.
  • Spotřeba paliva 5MT*6,5 lit./100 km
  • Spotřeba paliva Lineartronic*6,3 lit./100 km
  • Emise CO2 5MT*151g / km
  • Emise CO2 Lineartronic*146g / km

* Podívejte se na podmínky

* Spotřeba paliva a emise CO2 dle 2015/45W emisní norma EURO 6b.

Výkon pro běh na dlouhou trať

Motor ploché konstrukce je ze své podstaty tuhý a vyvážený, produkuje proto méně vibrací než je tomu u jednotek s vidlicovým uspořádáním válců nebo čtyřválcových řadových motorů stejné kategorie. Výsledkem je tak vyšší životnost a spolehlivost v dlouhodobém provozu.

Vyšší stabilita

Blok motoru má plošší profil a je zabudován co nejblíže k povrchu vozovky. Celý vůz je tak stabilnější, vyváženější a za jízdy lépe odolává bočním silám, než je tomu u pohonů s odlišnou konstrukcí.