proč subaru: Technologie: Výkon

Pohon všech kol Symmetrical AWD

Doveze vás, kamkoliv chcete.

Pohon Symmetrical AWD, skládající se z podélně umístěného motoru SUBARU BOXER s protiběžnými písty a s nízko položeným těžištěm a symetricky navrženého pohonu všech kol AWD, je systém, na který se Subaru soustavně zaměřuje s cílem za všech okolností a na všech površích nabídnout maximální ...


Pohon Symmetrical AWD

Pohon Symmetrical AWD je pohon všech kol vyvinutý automobilkou Subaru. Jeho největší předností je to, že pohonná jednotka, jejímž základem je motor Boxer s protiběžnými písty, je ve voze umístěna symetricky v podélné ose vozu. Vzhledem k tomu, že všechna čtyři kola v tomto uspořádání nesou stejnou hmotnost, je přilnavost pneumatik na výborné úrovni, a je tak dosaženo vynikajících jízdních vlastností. Maximalizuje se tím potenciál pohonu všech kol. Těžká převodovka je navíc v případě symetrického pohonu všech kol umístěna blízko těžišti vozu. Kromě toho je motor s protiběžnými písty lehký, kompaktní a má nízko situované těžiště. Vzhledem k vynikajícímu rozložení hmotnosti je moment setrvačnosti kolem svislé osy vozu při zatáčení a brzdění nízký, takže řidič si může vychutnat vynikající ovladatelnost. Vozidlo je současně směrově stabilní a komfortně klidné, takže si řidič může užívat příjemné svezení.

Stabilita

Ovladatelnost

Režim X-Mode

Rozdělování hnací síly pro co nejplynulejší jízdu.

Jedno tlačítko ve vozech SUV zvyšuje jistotu v řízení a poskytuje vylepšené ovládání v terénu. Režim X-Mode přináší zcela novou úroveň bezpečnosti a klidu bez ohledu na to, jak moc rozbitý nebo kluzký je povrch pod koly. Koordinuje regulaci motoru, převodovky, symetrického pohonu všech kol a brzd s cílem projet bezpečně jakýmkoliv typem terénu.

Režim X-Mode

Asistent pro sjíždění svahů Hill Descent Control

Maximalizuje přilnavost pneumatik na prudkých svazích.

Režim X-Mode pomáhá v situacích, kdy se vozidlo při jízdě z kopce po zasněženém nebo šotolinovém povrchu začíná rychle rozjíždět. Asistent pro sjíždění svahů Hill Descent Control automaticky udržuje rychlost vozidla, takže se řidič může více soustředit na řízení.

Představujeme rodinu symetrického pohonu všech kol Symmetrical AWD.

Aktivní rozdělování točivého momentu AWD

Tento systém pohonu všech kol byl vyvinutý pro modely se čtyřstupňovou samočinnou převodovku E-4AT (s manuálním režimem) a převodovkou Lineartronic. Cílem byla maximálně bezpečná jízda s pohonem všech kol za všech jízdních podmínek. Převodovka Lineartronic CVT (převodovka s plynule měnitelným převodem) používá řetěz namísto...

Variabilní rozdělování točivého momentu AWD (VTD AWD)

Systém AWD, určený výhradně pro pětistupňovou automatickou převodovku, převodovku E-5AT (s manuálním režimem), poskytuje agresivní a sportovní jízdu s lepším schopnostmi zatáčet a zároveň zachovává elementární stabilitu jízdy, kterou symetrický pohon všech kol nabízí. Systém rozděluje točivý moment mezi přední a zadní nápravu v...

Mezinápravový diferenciál AWD s viskózní spojkou

Systém pohonu všech kol pro vozy s manuální převodovkou s vyrovnaným rozložením hnací síly tvoří mezinápravový diferenciál s viskózní spojkou. Za normálních podmínek je točivý moment rozdělován v poměru 50:50. Tím maximalizuje trakci a zajišťuje stabilní jízdní vlastnosti. V případě, že se kola přední nebo zadní nápravy protočí, nebo když se rychlost...

Mezinápravový diferenciál DCCD pracující v několika režimech

Řidičem ovládaný mezinápravový diferenciál DCCD mění svornost mezinápravového diferenciálu modelu WRX STI a upravuje jeho jízdní vlastnosti. Upravuje chod elektromagneticky ovládané vícelamelové spojky, a tím mechanickou svornost diferenciálu a rozdělení točivého moment mezi kola přední a zadní nápravy. Režim Auto zaručuje...


Sledujte nás: