WRX STI

Výkon to definuje.

Vy jej máte pod kontrolou.

Pohon všech kol Symmetrical AWD

Nejvyšší prioritou konstruktérů Subaru vždy bylo zajistit požitek z jízdy bez kompromisů v otázkách bezpečnosti nebo pohodlí. Proto prakticky všechny vozy Subaru standardně používají pohon všech kol Symmetrical AWD. Maximální jistotu a kontrolu jednoduše nelze ničím nahradit. Každodenní provoz přináší nečekané podmínky a události. Pohon Symmetrical AWD pomáhá řidičům se s těmito nástrahami vypořádat tím,

že rozděluje hnací moment na všechna čtyři kola a zajišťuje dobré záběrové schopnosti i tam, kde vozy s pohonem samotné přední nebo zadní nápravy již ztrácejí odvahu. Pocit bezpečí a mimořádnou jistotu si budete vychutnávat za každé situace - bez ohledu na to, kam se svým Subaru s pohonem Symmetrical AWD vyrazíte.

Sportovně naladěný podvozek

Konstrukce podvozků WRX STI staví na bohatých zkušenostech s nemilosrdnými podmínkami závodů, intenzivním testování a pokrocích v oblasti materiálového a konstrukčního inženýrství. Klíčovým tématem vývojového projektu byla výjimečná stabilita a bleskově rychlá odezva. Proto se v nosných částech široce uplatnila vysokopevnostní ocel ke zvýšení torzní tuhosti a snížení celkové hmotnosti vozidla. Podle náročných standardů bylo odladěno i zavěšení, kde jsou použity tužší stabilizátory a pružiny, ale i další vylepšení, jako např. tužší pouzdra s unibalovým uložením. Díky tomu se podařilo umět vyvážit tuhost a poddajnost, aby vůz poskytovat okamžitou odezvu a nevídaně těsné propojení mezi řidičem, jeho vozem a silnicí.

Aktivní směrování točivého momentu

Díky této technologii je ovládání vozu ještě přesnější, abyste se ještě více přiblížili hranicím fyzikálních zákonů. Když najíždíte do zákruty a opřou se do vás síly bočního zrychlení, systém dokáže přesměrovat výkon na vybraná kola, abyste neopustili zamýšlenou trajektorii jízdy. To znamená, že vaše WRX STI reaguje na pokyny od volantu rychleji, s intenzivnějším vtažením řidiče do děje.

Motor SUBARU BOXER

Vedle přeplňovaného motoru 2,5 l pro WRX STI najdeme jen velmi málo motorů tak pověstných svojí schopností nabídnout nefalšovanou radost z jízdy. Naprosto hladce spojuje hrubý výkon s optimálním vyvážením,

kdy turbo díky své prakticky okamžité reakci rozpoutává síly umožňující mohutné zrychlení. Schopnosti prověřené roky praxe byly ve WRX STI dotaženy do ještě atraktivnější formy.

2,5 L DOHC TURBO<br>  SUBARU BOXER

2,5 L DOHC TURBO
SUBARU BOXER

  • Max. výkon 221 kW (300 PS) / 6 000 ot/min
  • Max. točivý moment 407 Nm (41,5 kgfm) / 4 000 ot/min
  • Spotřeba paliva*10,4 lit./100 km
  • Emise CO2*242 g/km

* Podívejte se na podmínky

* Spotřeba a emise CO2: dle EC 715/2007-2015/45W.

Mezinápravový diferenciál DCCD s režimem ručního nastavení

Technologie DCCD umožňuje uzamknout centrální diferenciál WRX STI, a tak upravit jízdní chování vašeho vozu. Systém elektromagneticky ovládá lamelovou spojku a mechanické zavírání samosvorného diferenciálu (LSD) k rozdělování točivého momentu mezi přední a zadní nápravou. V režimu Auto se systém snaží optimálně rozdělovat výkon

podle měnících se jízdních podmínek, zatímco v režimu Auto [+] se více výkonu posílá dopředu v zájmu lepšího záběru. Naopak v režimu Auto [-] jde více výkonu na zadní nápravu např. při rychlém průjezdu zatáčkovitých úseků; v režimu Manual se šesti různými úrovněmi lze přednastavit jednotlivé jízdní charakteristiky, které upřednostňujete.

Systém SI-DRIVE

Systém SI-DRIVE (zkr. Subaru Intelligent Drive) umožňuje podle libosti upravit jízdní charakter vašeho WRX STI. V režimu Intelligent [I] se dosahuje hladkého zrychlování s důrazem na hospodárnost jízdy. Režim Sport [S] se vyznačuje lineární odezvou a všestrannou ovladatelností

za všech jízdních podmínek. Chcete-li z přeplňovaného motoru vymačkat opravdu maximum, zvolte režim Sport Sharp [S#]. Zde si vychutnáte nejpřímější odezvu na pokyny od plynového pedálu a přesnou regulaci otáček v celém pásmu.