Aktivní bezpečnost

Paket vyspělých bezpečnostních systémů: Systém Subaru pro detekci vozidel vzadu (SRVD)<sup>*</sup>

Paket vyspělých bezpečnostních systémů: Systém Subaru pro detekci vozidel vzadu (SRVD)*

Systém SRVD (Subaru Rear Vehicle Detection) prostřednictvím senzorů kolem vozidla upozorňuje na jiné automobily nacházející se ve slepých úhlech výhledu vzadu, čímž zvyšuje...

Paket vyspělých bezpečnostních systémů: Asistent dálkových světel (HBA)<sup>*</sup>

Paket vyspělých bezpečnostních systémů: Asistent dálkových světel (HBA)*

Asistent dálkových světel přispívá k lepší viditelnosti i bezpečnosti za jízdy v noci automatickým přepínáním dálkových a potkávacích světel Outbacku podle aktuálních jízdních podmínek.

Stabilizační systém (VDC)

Stabilizační systém (VDC)

Stabilizační systém VDC pomocí celé řady senzorů nepřetržitě sleduje a vyhodnocuje, zda vůz pokračuje ve správném směru dle pokynů řidiče. Dojde-li k prokluzu některého z kol nebo vůz ve vysoké rychlosti opustí...

Aktivní směrování točivého momentu

Aktivní směrování točivého momentu

Funkce aktivního směrování točivého momentu při průjezdu zatáčkou přibrzďuje příslušné kolo a přivádí nižší hnací moment na vnitřní kola a naopak vyšší moment na kola vnější. Výsledkem je lepší ovladatelnost...

Lepší výhled z vozu

Lepší výhled z vozu

Rám jsme upravili tak, abyste měli lepší výhled z vozu a mrtvé úhly se omezily na minimum. Rovněž jsme použili malá boční okénka u předního A-sloupku a vnější zpětná zrcátka na panelech předních dveří, abychom zredukovali přední mrtvý úhel a zlepšili výhled z vozu směrem vpřed.

* Podívejte se na podmínky

* Za bezpečnost jízdy vždy zodpovídá řidič, jenž je povinen věnovat pozornost řízení a dodržovat dopravní předpisy. V zájmu bezpečnosti jízdy se nespoléhejte pouze na podporu paketu vyspělých bezpečnostních systémů. Možnosti rozpoznávání tohoto systému mohou být omezené. Veškeré podrobnosti o fungování systému a jeho omezení naleznete v Uživatelské příručce vozidla. Další informace vám poskytne místní prodejce.

Pasivní bezpečnost

5-ti hvězdičkové hodnocení Euro NCAP

5-ti hvězdičkové hodnocení Euro NCAP

Subaru Outback v nejnovějších bezpečnostních a nárazových testech, prováděných společností Euro NCAP (European New Car Assessment Programme) získal plný počet pěti hvězd.

Speciálně rozvržená kabina pro zvýšení ochrany

Speciálně rozvržená kabina pro zvýšení ochrany

Pokud jde o otázky bezpečnosti, všechny vozy Subaru překonávají běžně používané postupy. Motor SUBARU BOXER společne s převodovkou Lineartronic využívá speciální konstrukci zabraňující jeho proniknutí do prostoru kabiny s ohledem na lepší ochranu všech cestujících.

Airbagy SRS<sup>*</sup>

Airbagy SRS*

V případě nehody chrání cestující celý arzenál standardně dodávaných prvků bezpečnostní výbavy, jako jsou čelní airbagy SRS*, boční airbagy* pro přední cestující, hlavové záclonové airbagy SRS* a kolenní airbag SRS*.

Prstencové výztuže karoserie

Prstencové výztuže karoserie

Prstencové výztuže karoserie zvyšují odolnost kabiny od střechy přes dveře a sloupky až po podlahu. Díky této konstrukci je nárazová energie v případě nehody odvedena mimo prostor pro cestující...

Opěrky hlavy na předních sedadlech

Opěrky hlavy na předních sedadlech

Opěrky hlavy, nastavitelné výškově i podélně, byly navrženy s ohledem na cestující různého vzrůstu a s různými osobními preferencemi nastavení

Bezpečnostní pásy s předpínači tahu a omezovači zátěže

Bezpečnostní pásy s předpínači tahu a omezovači zátěže

Výškově nastavitelné bezpečnostní pásy pro přední cestující jsou vybaveny předpínači k bezpečnému přidržení pasažérů v případě nehody, stejně tak jako omezovači zátěže, které zabraňují nadměrnému působení sil v oblasti hrudníku.

* Podívejte se na podmínky

* SRS: zkr. Supplemental Restraint System (dodatečný/přídavný zádržný systém). Efektivní fungování je podmíněno používáním bezpečnostních pásů.

EyeSight

Špičková technologie SUBARU na podporu řízení.

V Subaru věříme ve všestrannou bezpečnost, jejíž důležitou součástí je prevence kolizí, která se snaží zabránit tomu, aby k nehodám vůbec docházelo. Proto jsme vytvořili EyeSight*1, špičkový systém podpory řidiče od Subaru. Jako druhý pár očí, které sledují silnici před vámi, využívá EyeSight stereo kamery se schopnostmi podobnými lidským očím, které zachycují trojrozměrný barevný obraz situace před vozem.

Použití obrazu z obou kamer umožňuje precizně odhadnou tvar, rychlost a vzdálenost nejen automobilů, ale i motocyklů a chodců před vozidlem.*2 Když identifikují potenciální nebezpečí, systém varuje řidiče a v případě potřeby dokonce aktivuje brzdy, aby pomohl zabránit nehodě. Tímto příspěvkem k bezpečnosti provozu EyeSight snižuje zátěž řidiče a zvyšuje pocit bezpečí na palubě modelu Outback.

Adaptivní tempomat

Adaptivní tempomat

Technologie EyeSight*1 nekončí tím, že pouze udržuje přednastavenou rychlost jako tradiční tempomat. Když rozpozná vozidlo jedoucí vpředu, adaptivní tempomat přizpůsobí rychlost tak, aby se udržovala...

Funkce upozorňování na kličkování v jízdním pruhu a funkce hlídání jízdních pruhů

Funkce upozorňování na kličkování v jízdním pruhu a funkce hlídání jízdních pruhů

Pokud vás zmůže únava a začnete nezvykle „šněrovat“ silnici nebo vyjíždět ze svého jízdního pruhu, funkce varující před kličkováním v jízdním pruhu (LSW – Lane Sway Warning) se vám připomene...

Upozornění na rozjezd vozidla vpředu

Upozornění na rozjezd vozidla vpředu

Pokud právě stojíte a systém EyeSight rozpozná, že se kolona opět začala hýbat, funkce upozornění na rozjezd vozidla vpředu (LVSA - Lead Vehicle Start Alert) dá řidiči pomocí akustického signálu a blikající kontrolky vědět, že nastal čas reagovat.

Systém pro udržování vozidla v jízdním pruhu

Systém pro udržování vozidla v jízdním pruhu

Systém pro udržování vozidla v jízdním pruhu (LKA - Lane Keep Assist) byl koncipován především pro použití na dálnicích, rychlostních silnicích a podobných komunikacích. Pomocí dvojice kamer sleduje vodorovné značení na...

Systém přednárazového brzdění<sup>*2</sup>

Systém přednárazového brzdění*2

Pokud systém přednárazového brzdění rozpozná hrozící střet s vozidlem nebo jinou překážkou vpředu, dokáže na tuto skutečnost řidiče upozornit, a to akusticky i pomocí kontrolky na přístrojovém panelu. Pokud řidič nereaguje a nedělá nic pro to, aby...

Přednárazová regulace výkonu motoru

Přednárazová regulace výkonu motoru

Pokud systém EyeSight detekuje překážku před vozidlem a vy zařadíte k rozjezdu vozidla vpřed namísto vzad, přednárazová regulace výkonu motoru reaguje pomocí několika krátkých zvukových znamení, rozbliká se kontrolka a přiškrtí výkon motoru, aby se zamezilo čelnímu střetu vozidla.

* Podívejte se na podmínky

*1EyeSight je systém na podporu řízení, jenž za některých jízdních podmínek nemusí fungovat optimálně. Za bezpečnost jízdy vždy zodpovídá řidič, jenž je povinen věnovat pozornost řízení a dodržovat dopravní předpisy. Účinnost fungování systému závisí na celé řadě faktorů, mj. údržbě vozidla, klimatických podmínkách a stavu vozovky. Veškeré podrobnosti k fungování systému najdete v Uživatelské příručce, kde jsou též uvedena omezení systému EyeSight, včetně funkcí popisovaných v tomto prospektu.

*2 Systém přednárazového brzdění nemusí za všech situací fungovat. Za určitých situací nemusejí být splněny nezbytné podmínky k optimálnímu fungování systému EyeSight – závisí např. na rychlosti jízdy vůči překážce, výšce objektu a dalších podmínkách.

Sledujte nás: