Pohon všech kol Symmetrical AWD

Kontrola znamená jistotu a stabilita přináší agilitu, která vás v případě Foresteru 2018 nadchne. Vozy Subaru jsou zárukou inspirující jistoty za volantem, a to díky přirozeně stabilní konstrukci pohonu Symmetrical AWD, jejíž součástí je i skvěle vyvážený motor SUBARU BOXER. Soustava pohonu vždy přenáší výkon na všechna čtyři kola, a zajišťuje tak lepší kontrolu na všech površích i za nepříznivých podmínek.

Hlavní komponenty jsou uspořádány podélně, což napomáhá k výtečnému stranovému vyvážení i vysoké přesnosti při ovládání vozidla. Nízké těžiště je zase zdrojem mimořádně zábavné jízdy se skvělou odezvou. Výsledkem jedinečných vlastností soustavy pohonu Symmetrical AWD je příkladná ovladatelnost a schopnost vyhnout se každému nebezpečí.

Zavěšení kol

Forester používá vyladěnou soustavu zavěšení předních i zadních kol pro agilní ovladatelnost a příkladné jízdní schopnosti na nejrůznějších površích a za každých podmínek. Forester je navýsost všestranný model, o čemž vypovídá i tuhost pružin a tlumení odladěné pro hladké silnice i nerovné polní cesty. V případě provedení DIT se u zavěšení předních kol používají olejová těsnění regulující tření,

vodicí pouzdra a nová hydraulická kapalina v tlumičích. Odladění soustavy zavěšení kol po této optimalizaci pomáhá ještě lépe tlumit vibrace a potlačovat náklony karoserie. U provedení DIT byl dále doplněn pomocný rám v zadní části vozu, který tvoří tužší základnu k instalaci zavěšení zadních kol, což se odrazilo v ještě lepších jízdních vlastnostech a výraznější zpětné vazbě od řízení.

Motor SUBARU BOXER

Jen velmi málo vozů SUV jezdí s takovou jistotou a příkladnou odezvou jako Forester, přičemž hlavní důvod najdeme pod kapotou – motor SUBARU BOXER. Díky unikátní konstrukci jsou válce umístěny po obou stranách klikového hřídele v úhlu 180 stupňů proti sobě, a tak je profil nižší a plošší než u motorů odlišné konstrukce.

Motor (a tedy i celý vůz) má tak nižší těžiště, což přispívá k lepšímu pocitu rovnováhy. Protiběžný chod pístů kromě toho znamená, že pohybové síly přirozeným způsobem působí proti sobě, a tak se eliminuje převážná část vibrací.

SUBARU BOXER DIESEL
2,0 L DOHC

  • Max výkon108 kW (148 k) / 3 600 ot/min
  • Max toč moment 350 Nm při 1 600 až 2 400 ot/min
  • Spotřeba paliva6,1lit. / 100 km*1 (Lineartronic)*2
  • Spotřeba paliva6,3lit. / 100 km*1 (Lineartronic)*3
  • Spotřeba paliva5,7lit. / 100 km*1 (6MT)*2
  • Spotřeba paliva5,9lit. / 100 km*1 (6MT)*3
  • Emise CO2 158 g/km*1 (Lineartronic)*2
  • Emise CO2 163 g/km*1 (Lineartronic)*3
  • Emise CO2 148 g/km*1 (6MT)*2
  • Emise CO2 152 g/km*1 (6MT)*3

SUBARU BOXER
2,0 L DOHC TURBO

  • Max výkon177 kW (241 k) / 5 600 ot/min
  • Max toč moment 350 Nm při 2 400 až 3 600 ot/min
  • Spotřeba paliva8.5lit. / 100 km*1 (Lineartronic)
  • Emise CO2 197 g/km*1 (Lineartronic)

SUBARU BOXER
2,0 L DOHC

  • Max výkon108 kW (148 k) / 3 600 ot/min
  • Max toč moment 198 Nm při 4 200 ot/min
  • Spotřeba paliva6,5lit. / 100 km*1 (Lineartronic)
  • Spotřeba paliva6,9lit. / 100 km*1 (6MT)
  • Emise CO2 150 g/km*1 (Lineartronic)
  • Emise CO2 160 g/km*1 (6MT)

* Podívejte se na podmínky

*1 Spotřeba paliva ad emise CO2: V souladu s normou EC 715/2007-2016/646W. *2 pro modely 2.0D a 2.0D-L. *3 pro model 2.0D-S.

Vyšší stabilita

Blok motoru má plošší profil a je zabudován co nejblíže k povrchu vozovky. Celý vůz je tak stabilnější, vyváženější a za jízdy lépe odolává bočním silám, než je tomu u pohonů s odlišnou konstrukcí.

Výkon pro běh na dlouhou trať

Motor ploché konstrukce je ze své podstaty tuhý a vyvážený, produkuje proto méně vibrací než je tomu u jednotek s vidlicovým nebo řadovým uspořádáním válců. Výsledkem je tak vyšší životnost a spolehlivost v dlouhodobém provozu.

Lineartronic + Active Torque Split AWD

Ve snaze zajistit okamžitou a hladkou reakci na měnící se jízdní podmínky je bezestupňová převodovka Lineartronic vybavena řetězem namísto řemene — to umožňuje využívat větší rozsah převodových poměrů, a dosahovat tak vyššího výkonu, hospodárnosti provozu, ale i rychlejší odezvy na pokyny od plynového pedálu.

Podélně uložená převodovka spolupracuje se systémem aktivního rozdělování točivého momentu pohonu AWD, který reaguje na aktuální trakční podmínky a vstupy od převodovky i řidiče. Systém tak nepřetržitě reguluje rozdělování točivého momentu mezi přední a zadní nápravu.

Režim X-Mode

Druhý dech. Bývá to vždy ta trocha posledních sil, kterou v sobě najdete, abyste se úspěšně zhostili náročného úkolu a zvládli výzvu stojící vám v cestě. Zdrojem vnitřní síly Foresteru je režim X-Mode.

Režim aktivovaný stiskem tlačítka vylepšuje schopnosti Foresteru při překovávání nástrah náročných cest a nepříznivého počasí.

Režim X-Mode*1 a pomocník pro sjíždění svahů*1

Písmeno „X“ značí dodatečné schopnosti – pro každého řidiče a prakticky na jakékoli vozovce. Stačí stisknout tlačítko a režim X-Mode se ujme řízení motoru, převodovky, pohonu AWD, brzd a dalších komponent, aby vás bezpečně a s maximální jistotou provedl špatnými cestami i po kluzkém povrchu. Pomocník pro sjíždění svahů přijde ke slovu v náročných sjezdech, kde je zárukou vyšší jistoty za volantem. Udržuje stabilní a kontrolovaný hybný moment, aby se řidič mohl lépe soustředit na řízení a nemusel se zabývat brzděním.

*1 Standardní výbava u provedení 2.0i-L (Lineartronic), 2.0XT, 2.0D-L a 2.0D-S (Lineartronic).

Technické řešení, které se nikdy nevzdává.

Forester byl navržen tak, aby snadno překonával skaliska, balvany, stromy a další překážky v cestě, aniž by doznal újmy nebo uvízl v terénu. Čím větší překážka, tím větší nájezdové úhly vpředu a vzadu jsou zapotřebí, aby se předešlo poškození nárazníků. Kromě velkých nájezdových úhlů se Forester chlubí velkorysou světlou výškou, která znamená i velký přejezdový úhel, a tedy minimální riziko uvíznutí tzv. “na břiše”.

*2 Modely 2.0D a 2.0XT mají přejezdový úhel 22°.

Systém SI-DRIVE

Systém Subaru Intelligent Drive (SI-DRIVE)*1 dokáže upravovat odezvu hnacího ústrojí v závislosti na stylu vaší jízdy, stavu vozovky či aktuální situaci, která může nastat.

Provádí rychlé přemapování odezvy škrticí klapky a chování automatické převodovky, abyste za všech okolností měli k dispozici optimální jízdní schopnosti.

Režim Sport Sharp<sup>*2<sup>

Režim Sport Sharp*2

Režim Sport Sharp zaměřený na co nejostřejší odezvu využívá maximální výkonový potenciál motoru. V tomto režimu motor bezprostředně reaguje na polohu plynového pedálu, aby reagoval co nejvyšším výkonem při akceleraci. Pomocí páček řazení pod volantem můžete v režimu Sport Sharp ještě lépe kontrolovat výkonový potenciál motoru prostřednictvím osmi virtuálních převodových stupňů (podobně jako u konvenční osmistupňové převodovky), a jízdu si tak užít na maximum.

Režim Sport

Režim Sport

Režim Sport nabízí hladkou odezvu motoru za každé rychlosti. Okamžitě ucítíte lineární odezvu s kultivovaným a mohutným zátahem.

Režim Intelligent

Režim Intelligent

Systém SI-DRIVE aktivuje režim Intelligent k dosažení okamžité jízdní odezvy v kombinaci s nízkými emisemi. Mapování škrticí klapky optimálně vyvažuje požadavky na hladký chod a nízkou spotřebu.

* Podívejte se na podmínky

*2 Systém SI-Drive s trojicí režimů (Sport Sharp, Sport a Intelligent) je k dispozici pouze u provedení 2.0XT. Systém SI-Drive u ostatních provedení disponuje dvěma režimy (Sport, Intelligent).

Sledujte nás:

Máte dotazy? Napište nám.