Pohon všech 4 kol - Symmetrical All-Wheel Drive

Kontrola znamená jistotu a stabilita přináší agilitu, která vás v případě Foresteru 2016 nadchne. Vozy Subaru jsou zárukou inspirující jistoty za volantem, a to díky přirozeně stabilní konstrukci pohonu Symmetrical AWD, jejíž součástí je i skvěle vyvážený motor SUBARU BOXER. Soustava pohonu vždy přenáší výkon na všechna čtyři kola, a zajišťuje tak lepší kontrolu na všech površích i za nepříznivých podmínek.

Hlavní komponenty jsou uspořádány podélně, což napomáhá k výtečnému stranovému vyvážení i vysoké přesnosti při ovládání vozidla. Nízké těžiště je zase zdrojem mimořádně zábavné jízdy se skvělou odezvou. Výsledkem jedinečných vlastností soustavy pohonu Symmetrical AWD je příkladná ovladatelnost a schopnost vyhnout se každému nebezpečí.

Zavěšení kol

Forester používá vyladěnou soustavu zavěšení předních i zadních kol pro agilní ovladatelnost a příkladné jízdní schopnosti na nejrůznějších površích a za každých podmínek. Forester je navýsost všestranný model, o čemž vypovídá i tuhost pružin a tlumení odladěné pro hladké silnice i nerovné polní cesty. V případě provedení DIT se u zavěšení předních kol používají olejová těsnění regulující tření, vodicí pouzdra a nová hydraulická kapalina v tlumičích.

Odladění soustavy zavěšení kol po této optimalizaci pomáhá ještě lépe tlumit vibrace a potlačovat náklony karoserie. U provedení DIT byl dále doplněn pomocný rám v zadní části vozu, který tvoří tužší základnu k instalaci zavěšení zadních kol, což se odrazilo v ještě lepších jízdních vlastnostech a výraznější zpětné vazbě od řízení.

Motor SUBARU BOXER

Jen velmi málo vozů SUV jezdí s takovou jistotou a příkladnou odezvou jako Forester, přičemž hlavní důvod najdeme pod kapotou – motor SUBARU BOXER. Díky unikátní konstrukci jsou válce umístěny po obou stranách klikového hřídele v úhlu 180 stupňů proti sobě, a tak je profil nižší a plošší než u motorů odlišné konstrukce.

Motor (a tedy i celý vůz) má tak nižší těžiště, což přispívá k lepšímu pocitu rovnováhy. Protiběžný chod pístů kromě toho znamená, že pohybové síly přirozeným způsobem působí proti sobě, a tak se eliminuje převážná část vibrací.

2,0 L DOHC
SUBARU BOXER DIESEL

  • Max. výkon 108 kW (148 PS) / 3 600 ot/min
  • Max toč. moment 350 Nm (35,7 kgfm) / 1 600 - 2 400 ot/min
  • Spotřeba paliva*(1) 5,7 lit./100 km (6MT)*(2)
    5,9 lit./100 km (6MT)*(3)
    6,1 lit. / 100 km (Lineartronic)*(2)
    6,3 lit. / 100 km (Lineartronic)*(3)
  • Emise CO2*(1) 148g / km (6MT)*(2)
    152g / km (6MT)*(3)
    158g / km (Lineartronic)*(2)
    163g / km (Lineartronic)*(3)

2,0 L DOHC TURBO
SUBARU BOXER

  • Max. výkon 177 kW (241 PS) / 5 600 ot/min
  • Max. toč. moment 350 Nm (35,7 kgfm) / 2 400 - 3 600 ot/min
  • Spotřeba paliva*(1) 8,5 lit. / 100 km
  • Emise CO2*(1) 197g / km

2,0 L DOHC
SUBARU BOXER

  • Max. výkon 110 kW (150 PS) / 6 200 ot/min
  • Max. toč. moment 198 Nm (20,2 kgfm) / 4 200 ot/min
  • Spotřeba paliva*(1) 8,2 lit. / 100 km
  • Emise CO2*(1) 189g / km

* Podívejte se na podmínky

*(1) Spotřeba paliva ad emise CO2: V souladu s normou EC715/2007-2015/45/W.

*(2) Pro modely 2.0D a 2.0D PREMIUM.

*(3) Pro model 2.0D SPORT.

Vyšší stabilita

Blok motoru má plošší profil a je zabudován co nejblíže k povrchu vozovky. Celý vůz je tak stabilnější, vyváženější a za jízdy lépe odolává bočním silám, než je tomu u pohonů s odlišnou konstrukcí.

Výkon pro běh na dlouhou trať

Motor ploché konstrukce je ze své podstaty tuhý a vyvážený, produkuje proto méně vibrací než je tomu u jednotek s vidlicovým nebo řadovým uspořádáním válců. Výsledkem je tak vyšší životnost a spolehlivost v dlouhodobém provozu.

Lineartronic + Active Torque Split AWD

ZÁKLADNÍ TECHNOLOGIE SUBARU

Ve snaze zajistit okamžitou a hladkou reakci na měnící se jízdní podmínky je bezestupňová převodovka Lineartronic vybavena řetězem namísto řemene — to umožňuje využívat větší rozsah převodových poměrů, a dosahovat tak vyššího výkonu, hospodárnosti provozu, ale i rychlejší odezvy na pokyny od plynového pedálu.

Podélně uložená převodovka spolupracuje se systémem aktivního rozdělování točivého momentu pohonu AWD, který reaguje na aktuální trakční podmínky a vstupy od převodovky i řidiče. Systém tak nepřetržitě reguluje rozdělování točivého momentu mezi přední a zadní nápravu.

X-Mode

Druhý dech. Bývá to vždy ta trocha posledních sil, kterou v sobě najdete, abyste se úspěšně zhostili náročného úkolu a zvládli výzvu stojící vám v cestě. Zdrojem vnitřní síly Foresteru je režim X-Mode.

Režim aktivovaný stiskem tlačítka vylepšuje schopnosti Foresteru při překovávání nástrah náročných cest a nepříznivého počasí.

Režim X-Mode<sup>*(1)</sup> a pomocník pro sjíždění svahů<sup>*(1)</sup>

Písmeno „X“ značí dodatečné schopnosti – pro každého řidiče a prakticky na jakékoli vozovce. Stačí stisknout tlačítko a režim X-Mode se ujme řízení motoru, převodovky, pohonu AWD, brzd a dalších komponent, aby vás bezpečně a s maximální jistotou provedl špatnými cestami i po kluzkém povrchu. Pomocník pro sjíždění svahů přijde ke slovu v náročných sjezdech, kde je zárukou vyšší jistoty za volantem. Udržuje stabilní kontrolovaný hybný moment, aby se řidič mohl lépe soustředit na řízení a nemusel se zabývat brzděním.

*(1) Standardní výbava u provedení 2.0i PREMIUM Lineartronic), 2.0XT, 2.0D PREMIUM (Lineartronic) a 2.0D SPORT (Lineartronic).

Technické řešení, které se nikdy nevzdává.

Forester byl navržen tak, aby snadno překonával skaliska, balvany, stromy a další překážky v cestě, aniž by doznal újmy nebo uvízl v terénu. Čím větší překážka, tím větší nájezdové úhly vpředu a vzadu jsou zapotřebí, aby se předešlo poškození nárazníků. Kromě velkých nájezdových úhlů se Forester chlubí velkorysou světlou výškou, která znamená i velký přejezdový úhel, a tedy minimální riziko uvíznutí na břiše.

*(2) Modely 2.0D a 2.0XT mají přejezdový úhel 22°.

SI-DRIVE *

Systém Subaru Intelligent Drive (SI-DRIVE) dokáže upravovat odezvu hnacího ústrojí v závislosti na stylu vaší jízdy, stavu vozovky či aktuální situaci, která může nastat. Provádí rychlé přemapování odezvy škrticí klapky a chování automatické převodovky, abyste za všech okolností měli k dispozici optimální jízdní schopnosti.

* Standardně u provedení 2.0i PREMIUM a 2.0XT.

Režim Sport Sharp*

Režim Sport Sharp*

Režim Sport Sharp zaměřený na co nejostřejší odezvu využívá maximální výkonový potenciál motoru. V tomto režimu motor bezprostředně reaguje na polohu plynového pedálu, aby reagoval co nejvyšším výkonem při...

Režim Sport

Režim Sport

Režim Sport nabízí hladkou odezvu motoru za každé rychlosti. Okamžitě ucítíte lineární odezvu s kultivovaným a mohutným zátahem.

Režim Intelligent

Režim Intelligent

Systém SI-DRIVE aktivuje režim Intelligent k dosažení okamžité jízdní odezvy v kombinaci s nízkými emisemi. Mapování škrticí klapky optimálně vyvažuje požadavky na hladký chod a nízkou spotřebu.

* Podívejte se na podmínky

* Systém SI-Drive s trojicí režimů (Sport Sharp, Sport a Intelligent) je k dispozici pouze u provedení 2.0XT. Systém SI-Drive u ostatních provedení disponuje dvěma režimy (Sport, Intelligent).