Technologie

Subaru BRZ

Věřte tomu, co je uvnitř

Vlastní technologie Subaru jsou zárukou, že každé Subaru nabízí kromě dynamiky, komfortu, bezpečnosti a spolehlivosti také potěšení z jízdy a klid mysli pro každého cestujícího.

Koncepce sportovního vozu

Motor SUBARU BOXER přináší dokonalou symetrii, jeho klikový hřídel je v ose se spojovacím hřídelem. Klasická koncepce s motorem vpředu a pohonem zadních kol je umocněna posunutím motoru více dozadu a níže.

Motor SUBARU BOXER

SUBARU BRZ pohání plochý čtyřválec SUBARU BOXER s objemem 2,4 litru a dvojitým vstřikováním D-4S*, který je pro snížení těžiště umístěn extrémně nízko. Tím přispívá k mimořádné obratnosti a vyváženosti při jízdě v zatáčkách. Motor při zachování kompaktnosti a nízké hmotnosti nabízí více výkonu, rychlejší reakce a mohutnější točivý moment v celém rozsahu otáček.

*Toyota D-4S je ochrannou známkou společnosti Toyota Motor Corporation.

Vyváženost a kontrola

Díky protichůdným pohybům pístů Motor SUBARU BOXER přirozeně generuje méně nežádoucích vibrací než jiné typy motorů.

Přirozená vyváženost

Plochá koncepce motoru se vyznačuje značnou tuhostí a současně přirozenou vyvážeností. Proto produkuje výrazně méně vibrací než ostatní typy motorů.

2,4 litru DOHC SUBARU BOXER

MAX. VÝKON:
172 kW (234 k) při 7000 ot./min

MAX. TOČIVÝ MOMENT:
250 Nm při 3700 ot./min

Drive Mode

Vyberte si z pěti jízdních režimů (Normal, Snow*, Sport*, Track a VDC OFF) tak, aby odpovídaly stavu vozovky a způsobu, jakým chcete jet. Informace zobrazené na LCD displeji se mění s každým režimem.

* K dispozici pouze u modelů 6AT.

Aerodynamika

SUBARU BRZ bylo zkonstruováno s důrazem na snížení aerodynamického odporu při současném zvýšení jízdní stability. Mnoho jeho prvků, jako například spoiler na zádi, podběhy kol nebo boční prahy, je navrženo tak, aby při zvýšení přítlaku měly menší odpor.

Vyváženost a kontrola

Téměř dokonalé rozložení hmotnosti mezi přední a zadní nápravou přináší SUBARU BRZ ohromující vyváženost a fascinující kontrolu nad gripem zadních kol při akceleraci, brzdění i zatáčení. Tím řidiči pomáhá najít tu správnou
jistotu i při velmi sportovním stylu jízdy.

Nízké těžiště

SUBARU BRZ s pohonem zadních kol a plochým motorem SUBARU BOXER má hmotnost koncentrovanou velmi nízko, s těžištěm pouhých 456 mm* nad silnicí. Pro ultra hbitou obratnost, která je u sportovních vozů pro každého řidiče zdrojem potěšení z jízdy, došlo nejen ke snížení těžiště, ale i hmotnosti.

*Hodnota se může změnit v závislosti na modelu a vychází ze standardizovaného měření společnosti SUBARU CORPORATION.

Lehká karoserie

I přes zlepšení bezpečnosti a zvýšení tuhosti karoserie se podařilo snížit hmotnost vozu. Zesílení konstrukce a používání materiálů tvářených za tepla, včetně vysokopevnostních ocelí, z hliníku vyrobená kapota, střecha a přední blatníky přispívají ke snížení hmotnosti a zlepšení agility.