ŠPIČKOVÁ OVLADATELNOST

Výborné jízdní vlastnosti jsou základem pro to, aby jakékoliv auto mohlo být opravdu bezpečné. Díky nim lze totiž většině nebezpečných situací předejít, nebo je účinně řešit. Subaru platí za značku pro nadšené řidiče, kteří si jízdu užívají. Právě díky tomu však jde také o vozy mimořádně bezpečné.

Recept na skvělé jízdní vlastnosti Subaru

Horizontálně uložené ploché motory boxer

Vynikají kultivovaností, lehkostí a nízkým těžištěm. Tím eliminují setrvačné síly a přispívají k větší obratnosti a snadnému ovládání.

Unikátní pohon všech kol Symmetrical AWD

Zajišťuje vynikající trakci a ideální rozložení hmotnosti. Výsledkem jsou precizní jízdní vlastnosti a rychlé reakce na pokyny řidiče.

Velmi tuhá karoserie

Zajišťuje, že vozy Subaru netrpí vibracemi a kroucením při přejíždění nerovností a v zatáčkách. Naopak poskytují věrnou odezvu a jisté jízdní vlastnosti.

Systémy zavěšení kol Subaru

Umožňují lépe kopírovat povrch vozovky, vyhlazovat nerovnosti a tlumit nárazy. Díky tomu jde o vozy mimořádně pohodlné a současně skvěle ovladatelné.

Chytří pomocníci

Ovladatelnosti a bezpečnému chování za všech podmínek pomáhá také propracovaná elektronika. Celá řada bezpečnostních systémů neustále vyhodnocuje všechny parametry vozu a podle potřeby pomáhá se zatáčením, brzděním či přenosem výkonu.

Vehicle Dynamics Control (VDC)

Je stabilizační systém, který zabraňuje smyku. Včas rozpozná ztrátu stability díky nepřetržitému monitorování úhlu natočení volantu, otáček motoru, zařazeného rychlostního stupně nebo polohy brzdového pedálu. VDC také zlepšuje reakce na pokyny řidiče přibržďováním vnitřního kola v zatáčce.

Traction Control

Stará se o hladký přenos výkonu na silnici a zajišťuje konstantní zrychlení i na kluzkých vozovkách. Počítač neustále vyhodnocuje, zda jsou pneumatiky v pevném kontaktu s vozovkou, a případně přibrzdí kolo, které se začne protáčet.

Electric Brake-force Distribution (EBD)

Je systém pro bezpečnou distribucí brzdové síly. Ve spolupráci se systémem ABS optimálně rozděluje brzdové síly mezi zadní a přední kola podle aktuálních jízdních podmínek. Tím pomáhá předcházet nebezpečným situacím a zvyšuje účinnost brzd.

Asistent pro rozjezd v kopcích

Pomáhá řidiči k plynulému rozjezdu do svahu. Tlak na brzdu je udržován ještě krátce po puštění brzdového pedálu, čímž se zabrání sjíždění vozu dozadu při přemístění nohy na plynový pedál.

X-Mode

Je režim určený primárně do terénu a komplikovaných jízdních podmínek. Využívá jednotlivé systémy vozu tak, aby i na velice kluzkém a náročném povrchu zajistil přenos výkonu a pohyb vpřed. Slouží také k bezpečnému sjíždění prudkých kopců.


Sledujte nás: